مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 13:402020-02-24اقتصادي

ایران و FATF | الجزیره: اتفاق جدیدی رخ نداده است


شبکه خبری الجزیره در گزارشی نوشت که ایران بعد از اقدام اخیر کارگروه مالی ویژه مبارزه با پولشویی، نیاز به گزینه های جدید ندارد چرا که خارج از قوانین این کارگروه روابط خود را برقرار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره در گزارشی به ایران و موضوع  FATF پرداخت.

  الجزیره نوشت، اخیرا بعد از اینکه کارگروه اقدام مالی ایران را در لیست سیاه خود اعلام کرد، بحث ها درباره مهار تبعات منفی این امر بر اقتصاد ایران، افزایش یافته است.

کمتر از 24 ساعت بعد از آنکه وزارت خزانه داری آمریکا پنج مسئول در شورای نگهبان قانون اساسی ایران را تحریم کرد، کارگروه مالی مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم، ایران را دوباره در لیست سیاه قرار دارد.

طبق این گزارش، عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دلیل این امر را نفوذ سعودی، آمریکایی، صهیونیستی در روند تصمیم گیری مکانیزم بین المللی و سیاسی شدن تصمیم های این کارگروه دانست و عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی ایران، این اقدام FATF را کم اهمیت قلمداد کرد.

  الجزیره نوشت، مسئولان ایرانی می گویند که این اقدام هیچ مشکلی در تجارت خارجی ایران یا نرخ ارز ایجاد نمی کند و چون نظام اقتصادی ایران توانسته خارج از چارچوب فاتف و در سایه تحریم های ظالمانه آمریکا ، با دنیای خارج روابط برق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و FATF | الجزیره: اتفاق جدیدی رخ نداده است

ایران و FATF | الجزیره: اتفاق جدیدی رخ نداده است